Dzień „bez plecaka”

Żółkiewszczakom pomysł dnia „bez plecaka” przypadł do gustu. Uczniowie zamienili tradycyjny plecak na inne nosidło – koszyk, walizkę, worek, karton, pudło itp. Przyjście do szkoły bez plecaka nie zwalniało z zabrania wszystkich potrzebnych tego dnia podręczników, zeszytów i przyborów. Ciekawych pomysłów nie brakowało. Cel inicjatywy – uśmiech na twarzy –  został osiągnięty! 

Więcej zdjęć na blogu pana Janusza Wilczyńskiego.

Zaproszenie

Studio Teatralne im. Jacka Woszczerowicza organizuje comiesięczne wieczorki teatralne! W piątek, 25 marca o godz. 19:00 na Scenie Teatralnej Miasta Siedlce wystąpi Kompania Teatralna „Mamro” z Warszawy w spektaklu „Eksperyment” vs Studio Teatralne im. Jacka Woszczerowicza ze spektaklem „The PRESSja”. W wydarzeniu występują uczniowie naszej szkoły. Wstęp wolny!

Lekcja muzealna

Zajęcia, które organizuje Muzeum Regionalne w Siedlcach, to zawsze prawdziwe spotkanie z historią lokalną i dobra okazja poznania naszej małej ojczyzny. Tym razem uczniowie klasy 3bg poznali losy siedlczan w czasie II wojny światowej, wśród których było wiele fascynujących postaci. Wydarzenia ilustrowane były mnóstwem zdjęć i dokumentami z tamtego okresu.

Lekcja muzealna była poprowadzona z pasją i ogromną wiedzą w zakresie historii regionalnej przez pracowników tej instytucji. Takie spotkania z wyjątkowym historycznym klimatem wspaniale uzupełniają wiedzę na temat historii naszej ojczyzny, którą zdobywa się w szkole na lekcjach.

Agnieszka Chojecka

Lekcja w Archiwum Publicznym w Siedlcach

Wieloletnia współpraca z tą wyjątkową instytucją przynosi naszej szkole ogromne korzyści. Podczas lekcji archiwalnych uczniowie zawsze otrzymują przydatne materiały, a kontakty z darczyńcami zasobów archiwalnym pozwalają realizować wiele projektów i działań. Najistotniejszym zagadnieniem podczas takich lekcji jest analiza tekstów i źródeł historycznych z bardzo bogatego zbioru zgromadzonego i starannie opracowanego przez archiwistów.

Uczniowie podczas tego spotkania mogli odpowiedzieć na pytanie czy w przyszłości widzą siebie w miejscu pracy archiwisty. Poznanie internetowych możliwości korzystania z zasobów KOCHA oraz odkrycie tajemnic digitalizacji stanowią niezbędną wiedza dla przyszłych studentów studiów historii, prawa, dziennikarstwa filologii językowych, a także dla każdego wykształconego człowieka, który zechce poszukać dokumentów związanych z historią własnej rodziny.

Jesteśmy bardzo wdzięczni za tak owocną współpracę.

Agnieszka Chojecka

Finał Konkursu Pięknego Czytania rozstrzygnięty

10 marca odbył się finał szkolnego Konkursu Pięknego Czytania, w którym wzięło udział 8 uczennic. Po wysłuchaniu różnorodnych fragmentów prozy i wspaniałej ich interpretacji komisja konkursowa ustaliła werdykt:

I miejsce zajęła Julia Kanicka z kl. III E,

II miejsce Anna Szyszkowska kl. IIICp,

III miejsce Joanna Igańska kl. IIC.

Atrakcyjne nagrody dla uczestniczek zostały zakupione w ramach udziału naszej biblioteki w programie „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025 – Priorytet 3”.

Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział i zachęcamy do aktywności w kolejnych akcjach bibliotecznych.

„Zachwyć się Tolkienem” – konkurs kaligraficzno-plastyczny

W 2022 r. przypada 130 rocznica urodzin J.R.R Tolkiena, wielkiego poligloty i miłośnika słów, twórcy własnych  alfabetów i języków. Z tej okazji ogłaszamy konkurs inspirowany jego twórczością.

Konkurs będzie miał  dwie kategorie  plastyczną i kaligraficzną. Prace należy składać do 15 marca 2022 r. w bibliotece szkolnej. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowym regulaminem konkursu

Uwaga! Termin składania prac konkursowych zostaje przedłużony do 4 kwietnia.

Przewidziane są atrakcyjne nagrody konkursowe ufundowane w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0

UPH dla maturzystów

Z inicjatywy Instytutu Językoznawstwa i Literaturoznawstwa UPH 1 marca 2022 roku odbyły się wykłady skierowane do uczniów klas maturalnych. Słuchaczy powitała Dziekan Wydziału – dr hab. Beata Walęciuk-Dejeneka, prof. uczelni, natomiast Dyrektor IJiL, dr hab. Sławomir Sobieraj, prof. uczelni, przedstawił tegorocznym maturzystom ofertę dydaktyczną Instytutu.

Wykłady obejmowały:
Temat najważniejszych zjawisk współczesnej polszczyzny przeanalizowała dr hab. Beata Żywicka w wystąpieniu „O wyrazach modnych i nieznośnie natrętnych”. Następnie wykład Wizja historii w twórczości Zbigniewa Herberta wygłosił dr hab. Roman Bobryk, prof. uczelni, przybliżając maturzystom historiozoficzne przesłanie Pana Cogito. Z kolei nieco odmienną „wiedzę starego poety” omówił dr hab. Andrzej Borkowski, prof. uczelni w prelekcji Wokół Wierszy ostatnich Czesława Miłosza.